آموزش نرم افزار کریر ( Carrier HAP4.90) قسمت اول: آشنایی با محیط نرم‌افزار

آشنایی با محیط نرم افزار

یکی از ابزارهای مفید جهت محاسبه بار سرمایشی و گرمایشی ساختمان نرم افزار CARRIER می‌باشد. این نرم‌افزار قدرتمند امکانات کاربردی و مفیدی را در اختیار مهندسان تأسیسات و مکانیک قرار می‌دهد. هم‌اکنون در بسیاری از نقاط جهان از این نرم‌افزار به عنوان مرجع محاسبات تأسیسات مکانیکی استفاده می‌گردد.

تصاویر زیر محیط نرم‌افزار می‌باشد که یک به یک به توضیح هر قسمت خواهیم پرداخت.

نوار منو

که شامل گزینه های  Project, Edit, View, Reports, Wizards, help می‌باشد.

برای شروع کار ابتدا در نوار منو ابتدا گزینه  Project و سپس گزینه  New را انتخاب می‌نماییم و اگر پروژه‌اي را قبلا انجام داده و ذخیره کرده باشیم از گزینه  Open برای فراخوانی آن استفاده می کنیم.
در نوار منو در قسمت  Project می‌توان از طریق گزینه Properties نام پروژه و دیگر مشخصات آن را وارد کرد. برای ذخیره پروژه از گزینه  Saveاستفاده می کنیم. براي انتقال پروژه ذخیره شده از یک سیستم به سیستم دیگر  ابتدا باید آن را Archive نماییم. این گزینه در نوار منو، گزینه Project دیده می شود. سپس برای بازخوانی پروژه، بعد از انتقال آن با انتخاب گزینه Project و سپس  گزینه  Retrieve پروژه انتقال داده شده را باز می کنیم. در ضمن نسخه نرم افزار بر روي دو سیستم ذکر شده باید یکی باشند.

براي انتقال اطلاعات از یک پروژه به پروژه مشابه از گزینه Import Data درقسمت Project استفاده می‌کنیم.

در نوار منو گزینه  Duplicate،Edit براي کپی کردن اطلاعات مربوط به فضایی به فضاي دیگردر پروژه جاري است.بدون اینکه مجددا اطلاعات را وارد کنیم.این گزینه براي تسریع در انجام پروژه بسیار کاربرد دارد.
در نوار منو،براي تصحیح اطلاعات وارد شده از گزینه Replace در قسمت Edit استفاده می کنیم.
اگر پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به فضاها متوجه شدیم که نقشه را در جهت اشتباه وارد کرده ایم، از گزینه Rotate در تب Edit استفاده می کنیم.
برای تعیین سیستم محاسبه در نوار منو، تب VIEW و سپس گزینه Options را انتخاب سپس سیتم را بین متریک یا انگلیسی انتخاب می‌کنیم.

نمودار درختی

که شامل گزینه های Weather, Spaces, Systems, plants و…می باشد که در فصل‌های بعدی به توضیح یک به یک این گزینه‌ها می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *