کولر ژاکارد ماهان تهویه مانا (MTM)

سیستم های خنک کننده ژاکارد(کولر ژاکارد) ماهان تهویه مانا با توجه به نیاز کارخانه های فرش در انواع مختلفی تولید میگردد .

کولر های ژاکارد ماهان تهویه مانا (MTM) با بهره گیری از استاندارهای روز دنیا توسط متخصصان دانشگاه شریف  واقع در پارک علم و فن آوری شریف طراحی گردیده است.

 

کولر ژاکارد  ماهان تهویه مانا در ۳ مدل اختصاصی جهت کارخانه های فرش طراحی و تولید میگردد، مدل های مناسب ژاکارد های ۷۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه 

کولر ژاکارد

کولر صنعتی ژاکارد

 

 

همه چیز درباره کولر خنک کننده ژاکارد در کارخانه فرش

 

 

 

 

در مطلب زیر در مورد سیستم ژاکارد و عملکرد سیستم خنک کننده توضیح خواهیم داد.

 

ژآکارد  در کارخانه فرش چیست؟

 

ژاکارد

ماشینهای ژاکارد در کارخانه های فرش های ماشینی  بالاترین سطح کنترل نخهای تار را دارند و این به دلیل  کنترل جداگانه یا کنترل گروهی نخهای تار در عرض بافت میباشند.

این ماشینها (ماشین ژاکارد) میتوانند پیچیده ترین طرح ها از قبیل تصاویر در فرش یا پارچه خلق کند.ماشینهای ژاکارد میتوانند با مکانیزمهای یک بالابر یا دو بالابر به صورت مکانیکی یا الکترونیکی کار کنند.ماشینهای جدید اکثرا ۲بالابرند.

اخیرا از ژاکاردهای بسیار مدرن با سیستم های الکترونیکی برای وارد کردن داده های مربوط به طرح بافت استفاده میکنند.

انواع ماشین بافندگی ژاکارد را بشناسید

۱:ژاکارد سیستم فرانسوی (مکانیکی)

۲:ژاکارد نیمه الکترونیکی

۳:ژاکارد فول الکترونیکی

 

در ژاکارد های نیمه الکترونیکی  و فول الکترونیکی نیازمند سیستم تهویه مناسب و خنک کننده قطعات الکترونیکی میباشد و در صورتی که دمای این قطعات بیشتر از حد مجاز شود باعت پایین آمدن کیفیت تولید و در نهایت چسبندگی تارها به یک دیگر و آسیب به سیستم تولید میگردد.

این امر باعث از مدار خارج شدن خط تولید میگردد .

ما در ماهان تهویه مانا جهت حل این مشکل اقدام به تولید محصول اختصاصی جهت خنک سازی سیستم ژاکارد در کارخانه های فرش نموده ایم .

 

 

ژاکارد

 

 

 

 

انواع مدل های سیستم های خنک کننده ژاکارد:

 باتوجه به نوع ژاکارد در کارخانه های فرش (۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه )  کولر های خنک کننده سیستم ژاکارد در ظرفیت های مختلفی تولید میگردد.

مدل ها:

 

کولر های صنعتی ژاگارد

مدل

نوع ژاکارد (شانه)

برق ورودی

مصرف برق (KW)

مبرد

دمای کارکرد C°

MCD15-M1500

۱۵۰۰

۳۸۰ V

۷٫۳KW

R407C

-۱۵   ̃ +۵۵

MCD12-M1200

۱۲۰۰

۳۸۰V

۱۴٫۵KW

R407C

-۱۵   ̃ +۵۵

MCD6-M700

۷۰۰

۳۸۰V

۱۶KW

R407C

-۱۵   ̃ +۵۵

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کولر ژاکارد
کولر ژاکارد

سیستم خنک کنده فوق شبیه به انواع سیستم های تراکمی خنک کننده میباشد اما با توجه به شرایط

کارکرد دستگاه در دمای بالا تفاوت هایی در طراحی سیستم خنک کننده انجام گرفته است.

در کولر های ژاکارد شرکت ماهان تهویه مانا  بعد از بررسی های کامل تیم تحقیق و توسعه واقع در پارک علم و فن آوری دانشگاه شریف محصولی ساخته شد که کاملا جوابگوی نیاز این صنعت میباشد.

در ادامه به صورت مختصر اجزا و قطعات و نحوه عملکرد سیستم  سرمایشی کولر ژاکارد را خدمت شما شرح خواهیم داد.

همان گونه که قبلا گفتیم این سیستم خنک کننده یک سیستم تراکمی خنک کننده میباشد که از اجزای زیر تشکیل شده است .

 

اجزای اصلی :

 کمپرسور

کندانسور

 شیر انبساط

اواپراتور

سیستم کنترلی و تابلو برق

که به اختصار عملکرد هر کدام را خدمت شما شرح میدهیم

 

کمپرسور

مهمترین قطعه در سیستم های برودتی کمپرسور میباشد .کار کمپرسور متراکم کردن گاز برودتی میباشد در کولر های صنعتی ژاکارد با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی محل دستگاه از کمپرسور های مختلفی استفاده میگردد

انواع کمپرسور مورد استفاده:

۱ کمپرسورهای اسکرال

۲ کمپرسورهای هرمتیک پیستونی (دانفوس)

۳ کمپرسورهای سمی هرمتیک پیستونی (برند بیتزر آلمان ، کوپلند ، رفکامپ ایتالیا و…)

لازم به ذکر است با توجه به کم بودن قطعات متحرک در کمپرسورهای هرمتیک (اسکرال) میزان خرابی بسیار کم میباشد و در صورت معیوب شدن این کمپرسور ها قابلیت تعمییر ندارند ولی کمپرسورهای سمی هرمتیک رفت برگشتی (سیلندر و پیستون ) در صورت خرابی قابلیت تعمیر شدن دارند.

 

کندانسور :

مبرد متراکم شده از خروجی کمپرسور نیاز به خنک سازی و دارد  در نتیجه گاز مبرد بعد از خروج از کمپرسور وارد کندانسور میگردد  در کندانسور گاز مبرد بعد از عبور از لوله های مسی (توسط آب و یا توسط فن ) کاهش دما پیدا میکند در کولر های ژاکارد از کنداسور با سیستم خنک شوندگی با فن استفاده میگردد.

 لازم به ذکر است با توجه به دایم کار بودن  کولر ژاکارد فن کندانسورها مجهز به سیستم اینورتر و سنسور های فشار و دما جهت کاهش و یا افزایش دور فن ها میباشد.

 با توجه به خاصیت گاز های مبرد اگر در یک فشار ثابت دمای گاز مبرد کاهش پیدا کند مبرد تغییر فاز داده و از حالت گاز به حالت مایع در خواهد آمد.

شیر انبساط:

مایع خارج شده از کنداسور دستگاه در این مرحله وارد شیر انبساط خواهد شد ، مهم ترین وظیفه در سیستم های کولرهای ژاکارد عملکرد درست شیرانبساط میباشد و این موضوع وجه تمایز ما در طراحی این سیستم میباشد .

ما در کولرهای ژاکارد ماهان تهویه مانا از شیر های انبساط الکترونیکی جهت کنترل دقیق مایع مبرد استفاده میکنیم و این امر باعث کاهش شدید آسیب به سیسم میگردد.

اواپراتور :

مبرد خروجی از شیر انبساط در مرحله بعد وارد به صورت دوفازی مخلوطی از مایع و گاز وارد اواپراتور دستگاه میگردد.

کار اواپراتور جذب گرمای محیط ژاکارد و سردسازی میباشد با توجه به دمای بالای محیط ژاکارد عملکرد مناسب اواپراتور دستگاه حائز اهمیت میباشد . سیستم اواپراتور نیز مجهز به سیستم کنترل دور فن میباشد.

 

 

 

سیستم کنترل و تابلو برق دستگاه :

تمام قطعات استفاده شده در تابلو برق های کولر های ژاگارد ماهان تهویه از برند های اروپایی میباشد (کنتاکتور ها ، کلید های حرارتی ، کنترل فاز و… ) تماما برند زیمنس آلمان میباشد.

سیستم کنترلی دستگاه که مهمترین وظیفه را بر عهده دارد  و کلیه عملکرد ها (فن کندانسور ،فن اواپراتور ، شیر انبساط ،سنسور های دما و فشار و …) توسط برد کنترلی دستگاه انجام میپزیرد . برد های استفاده شده در این سیستم قابلیت اتصال به شبکه و مانیتورینگ کامل را دارا میباشند.

 

 

 

 

جمع بندی :

حساسیت اجزا و قطعات و سالم نگه داشتن  تجهیزات صنعتی در خطوط تولید هر کارخانه دغدغه مهم هر تولید کننده میباشد ما در ماهان تهویه مانا با استفاده از تجربه مدیران و نیازمشتریان محترم اقدام به بهینه سازی سیستم های سرد کننده صنعتی نموده ایم .

و امیدواریم با ارایه خدمات مناسب در تجهیزات و سیستم های که نیاز به محصولات سرمایشی دارند (کولر های ژاکارد در کارخانه های فرش ، خنک سازی قالب های تزریق پلاستیک و…) خدمات مناسب ارایه نماییم.

 

 

 

برخی از مشتریان